Ekonomi

Daralmaya karşı büyüyoruz

Türkiye Plastik Şubesi’nin küresel durgunluk ve iç pazardaki daralmaya karşı makine teknolojisine yatırım yaparak katma maliyeti artırmayı hedeflediklerini söyleyen PAGEV Lideri Yavuz Eroğlu, “Sürdürülebilir büyüme için ihracata yönelik katma değerli üretime geçilmelidir. uygun kredi kaynakları ile desteklenmektedir.”

Almanya’nın ardından dünyada 6., Avrupa’da 2. sırada yer alan Türk Plastik Departmanının, küresel durgunluk ve iç pazarlardaki daralmaya karşı büyüme trendini sürdürdüğüne işaret eden PAGEV Lideri Yavuz Eroğlu, “Hızlı yükselişini sürdüren sektörümüz Growth, eskiyen makinelerine yeni teknolojilere yatırım yapıyor. katma değerli üretim ve ihracatı artırmayı hedeflemektedir. Zorluklara rağmen ekonomik büyümeye katkı sağlamaya çalışan sanayicilerimizin stratejik alanda belirledikleri öncelikli yatırım ve üretimleri uygun kredi kaynakları ile desteklenmelidir.

Küresel ekonomik daralmadan kısmen etkilenen plastik mamul üretiminin, 2023’ün ilk yarısında 2022’nin aynı dönemine göre büyüklük olarak yüzde 12,6, değer olarak yüzde 24,8 azalarak 5,4 milyon ton ve yüzde 22,7 olarak gerçekleştiğini vurgulayan milyar dolar. “2023 yılı sonunda üretimin 2022 yılına göre miktar bazında yüzde 3,6, değer bazında yüzde 2,9 artarak 10,9 milyon ton ve 45,5 milyar dolar olarak gerçekleşeceği tahmin ediliyor. 2023 yılının ilk yarısında 5,4 milyon ton olan toplam plastik ürün üretiminde 2,28 milyon ton ile plastik ambalaj malzemelerinin başı çektiği, bunu 1,09 milyon ton ile plastik ambalaj malzemeleri üretiminin takip ettiği görülmektedir.

  MAKİNE TEKNOLOJİSİNE YATIRIM ARTTI

2018-2022 ortasında yıllık ortalama %8,3 artan plastik bölümünün makine yatırımlarının 2023 yılının ilk yarısında 2022 yılının aynı dönemine göre %18 artarak 670 milyon adede ulaştığına dikkat çeken Eroğlu, yaşanan zorluklara rağmen makine teknolojisine yapılan yatırımlarda ciddi artış yaşandığının altını çizdi. Kalan aylarda da trendin devam etmesi halinde makine ve teçhizat yatırımlarının 2023 sonunda 2022’ye göre yüzde 32 artarak 1 milyar 608 milyon dolara ulaşacağı iddia ediliyor. Plastik sektörü 2018-2022 yıllarını kapsayan dönemde yılda ortalama 988 milyon dolar makine teçhizat yatırımı yaptı. 2023 yılı sonunda 2022 yılına göre plastik işleme makineleri üretiminin %28, ithalatın %37, ihracatın %33 ve yurt içi satışların (plastik sanayi makine yatırımı) %32 artacağı varsayılmıştır. .

ÜRÜN İTHALAT-İHRACATI

Eroğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “2023 yılının ilk yarısında plastik mamul ithalatı, 2022 yılının aynı dönemine göre yüzde 2,4 artarken, maliyet bazında yüzde 17,1 azalarak 386 bin ton ve 2 milyar 102 milyon dolar olarak gerçekleşti. . . 2023 yılı sonunda ithalatın 2022 yılına göre ölçü bazında yüzde 9,1, değer bazında yüzde 8,4 artarak 772 bin ton ve 4,2 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. 2023 yılının ilk yarısında plastik mamulleri ihracatı, 2022 yılının aynı dönemine göre büyüklük bazında yüzde 6,4, maliyet bazında ise yüzde 8,8 azaldı. 1 milyon 258 bin ton ve 3 milyar 668 milyon dolar. 2023 yılı sonunda plastik mamuller ihracatının 2022 yılına göre ölçek bazında yüzde 5,4, maliyet bazında yüzde 6,4 azalarak 2 milyon 516 bin ton ve 7 milyar 336 milyon dolara ulaşacağı iddia ediliyor. 2023 yılının ilk yarısında plastik ve mamulleri ihracat kimyası segmentinde birinci ihracatçı bölüm olarak konumunu korumuştur.

Bu dönemde toplam ithalattan büyüklük ve fiyat açısından en büyük payı Çin’in aldığı görülmektedir. Çin’in yanı sıra Almanya, İtalya, Güney Kore ve Fransa plastik ürünlerde en çok ithalat yaptığımız ülkeler konumunu koruyor. Söz konusu dönemde Irak, Almanya, İngiltere, İsrail ve İtalya plastik ürünlerde en büyük ihracat pazarlarımız oldu.

Söz konusu dönemde birim ihracat fiyatlarının birim ithalat fiyatlarının %54’ünü oluşturması, reyonda ihracatta katma değerin daha da düşmesine neden olmaktadır. Türkiye plastik mamulleri dış ticaretinde sonsuz fazla veriyor. 2023 yılının ilk yarısında plastik mamulleri sektöründe 872 bin ton ve 1 milyar 566 milyon dolar dış ticaret fazlası verildi. Dış ticaret fazlası 2022 yılının aynı dönemine göre ölçüsel olarak %9,8 azalırken, maliyet açısından %5,5 arttı.

2023 yılının ilk yarısında plastik ürünlere yönelik iç pazar talebi bir önceki yılın aynı dönemine göre ölçek bazında %13,1, pahalı bazında ise %26,4 azalarak 4,6 milyon ton ve 21,2 milyar dolar olarak gerçekleşti. . İç piyasa tüketiminin 2022 yılına göre ölçü bazında yüzde 6,9, maliyet bazında yüzde 5,2 artarak 2023 yılı sonunda 9,1 milyon ton ve 42,3 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

2023 yılının ilk yarısında toplam plastik hammadde üretiminin 507 bin ton civarında gerçekleşmesi bekleniyor. 2023 yılının ilk yarısında plastik hammadde ithalatı, bir önceki yılın aynı dönemine göre ebat bazında %3,2, maliyet bazında ise %12,2 azalarak 4,44 milyon ton ve 6,41 milyar dolar olarak gerçekleşti. Plastik hammadde ithalatının 2023 yılında 2022 yılına göre tedbir bazında yüzde 5,2, pahalı bazda ise yüzde 9,9 azalarak 8,87 milyon ton ve 12,8 milyar dolar olacağı iddia ediliyor.

2023 yılının ilk yarısında plastik hammadde ihracatı bir önceki yılın aynı dönemine göre miktar olarak %2,4 azalarak, değer bazında ise %3,85 artarak 962 bin ton ve 1,60 milyar dolar olarak gerçekleşti. 2023 yılında plastik hammadde ihracatının 2022 yılına göre ebat bazında yüzde 13,8, maliyet bazında yüzde 11 artarak 1 milyon 924 bin ton ve 3,19 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

2023 yılının ilk yarısında toplam plastik hammadde ithalatında S. Arabistan, G. Kore ve Çin ilk 3 sırayı alırken, bu 3 ülkenin toplam plastik hammadde ithalatımızdaki payı ölçek bazında %41 ve Pahalı bir bazda% 40. Bu dönemde toplam plastik hammadde ihracatımızda İtalya, Romanya ve İspanya ilk 3 sırayı alırken, bu 3 ülkenin toplam plastik hammadde ihracatımızdaki payı ebat bazında %24, bazda ise %23 olarak gerçekleşti. maliyet.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu